Gedeelde Acquisitie

Gedeelde acquisitie staat ook bekend als kwalitatief hoogwaardige afspraken maken.

Afspraken maken door middel van Telefonische
koude acquisitie (appointment setting)

We maken kwalitatieve en dus commercieel kansrijke afspraken voor uw accountmanagers. Wat een goede afspraak is, bepaalt u zelf! Wij gaan prospects proactief benaderen, zullen het eerste contact zijn en direct de eerste interesse wekken voordat zij met een expert binnen de organisatie het gesprek aangaan. Dit is met name van toepassing als de klantvraag en het aangeboden product of de dienst zo uniek is dat jarenlange specialistische kennis is vereist voor het beantwoorden van uitzonderlijke vragen om over te kunnen gaan tot aanschaf van het product of de dienst.

Onze taak is dan vooral om de potentiële klant volledig te kwalificeren en voldoende interesse te wekken en vanuit daar een vervolgafspraak in te plannen met de expert. Dit verhoogt niet alleen de closing rate van de interne expert, maar ook het aantal kwalitatieve leads en besparing in tijd die de expert efficiënter kan besteden (door meer gesprekken aan te kunnen gaan, bijvoorbeeld). Bij het maken van afspraken met nieuwe prospects staan we onder andere stil bij het afstemmen van juiste verwachtingen en spelen we in op de welbekende vraag: ‘What’s in it for them?’. 

Dylan van Skyhigh Sales achter bureau

Optimalisering van het verkoopproces

Het maken van telefonische-, video- of zelfs bezoekafspraken is een belangrijke salesactiviteit om nieuwe klanten te genereren. Het is vaak het eerste contact tussen de prospect en de organisatie. Vaak hoor je accountmanagers zeggen: ‘’Als ik eenmaal binnen ben, dan krijg ik die opdracht wel.’’ Hier zit dan ook direct het probleem, de meeste accountmanagers zijn niet goed in het ‘koud’ binnen komen of ze vinden dit simpelweg niet leuk. Toch is dit een essentiële stap voor het binnenhalen van meer klanten.  Skyhigh Sales is daarom uw partner in het genereren van kwalitatief goede new business afspraken. Kwaliteit is altijd nummer één bij het inplannen van een potentiële afspraak. Een goede afspraak is een bedrijf dat bij u past met een beslisser die serieuze interesse heeft. Bij Skyhigh Sales snappen we dat elke afspraak vraagt om de nodige voorbereiding en dus tijd kost voor uw werknemers. We houden dan ook rekening met zaken als reistijd, beschikbaarheid, etc. Daarbij zullen we altijd proactief overleggen met de verantwoordelijke accountmanager. We zoeken niet alleen contact als er zaken onduidelijk zijn, maar juist ook als we cruciale feedback hebben die we kunnen meegeven in aanloop op het vervolggesprek. Door ook na afloop van het klantbezoek feedback uit te wisselen kunnen wij de kwaliteit van de afspraken steeds meer verbeteren.

In de praktijk

Het bepalen van de doelgroep gaat in goed overleg. Zo stemmen we samen een lijst af met partijen die overeenkomen met de bestaande klanten en andere kanshebbers. Indien relevant maken we ook een lijst van oude klanten en gewenste partijen. Naast het maken van afspraken is het ook onze taak om prospects te ‘nurturen’ (binnen de sales betekent dit het voeden van potentiële klanten door regelmatig met de lead contact te houden). Door de prospects continu van informatie te blijven voorzien, check-ups te doen, een band op te bouwen en meer, zal de kans waarop de prospect uiteindelijk klant wordt toenemen.

Contactmomenten waar niet direct iets uitkomt, zien wij bij Skyhigh Sales dan ook niet als verloren tijd. We blijven juist de ontwikkeling van deze partijen volgen en hier kundig op inspelen, maar belangrijker nog: de band tussen de beslisser en uw bedrijf verstevigen. Zodra de tijd rijp is, zullen wij met deze aanpak vooraan staan als de prospect van gedachte verandert. Wij hebben de technieken in huis om op de juiste momenten contact te hebben en het doorzettingsvermogen om óók op de lange termijn succesvol voor u te zijn.

Video afspelen